måndag 9 januari 2012

Måndag igen!

Under gårdagen hann jag med både jobb och att läsa det sista inför examinationen på fredag. Mannen är med de två små och besiktigar bilen, jag ska fixa det sista på examinationerna som kommer i veckan och börja städa undan julen så smått.
På lördag har jag jobb inplanerat, eftersom jag tänkt fixa färdigt den sista essän denna veckan så kommer jag att ha ledigt i helgen och fyra dagar nästa vecka, massa mys med barnen!!!

Idag kom också anställningskontrakt och massa information om nya jobbet!! en hel del som ska fixas - läkarbesök på företagshälsovården, ev. vaccination, fixa leg och passerkort till sjukhuset och lite annat.
Det rullar på...den enda funderingen just nu är om min chef verkligen tänker bevilja min tjänstledighet över sommaren som hon lovat eller inte. Den enda kommentaren hon hade när jag ringde och berättade att jag fått jobbet var att hon sett min ansökan om tjänstledigt - JAMEN då så, bara att bevilja...
Annars återstår väl bara alternativet att säga upp mig, för den här chansen kan jag bara inte sumpa, då vore jag dum!
Sen kan jag störa mig så fruktansvärt på vissa, visst är jag glad över detta, men kommer ju ändå att sakna gamla jobbet och jobbarkompisarna. Men en del människor har tydligen svårt att förstå och acceptera detta och kan inte ens vara glad för min skull, tråkigt tycker jag!!
Nähä minsann, in med lasagnen i ugnen, familjen på väg hem och jag ska ta itu med mina uppgifter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar