söndag 29 januari 2012

Det går trögt just nu...

Det har varit en händelserik vecka, har inte riktigt hunnit med bloggen.
Halva torsdagen satt jag i telefon, Cassandra skulle få besök av kommunens logoped på skolan och han ringde upp mig för att boka in en tid för att gå igenom vad han kommit fram till samt ¨få övningar vi kan göra hemma. Efter detta ringer skolsköterskan för att informera om att logopeden vill att hon gör ett hörseltest på tisdag då hon ska på 6-års koll. Hinner väl bara precis lägga på så ringer sjuksköterskan från habiliteringen och vill informera om att doktorn inte alls är nöjd med benjamin tillväxt under hösten...NÄHÄ! han har växt ca 2 cm de senaste 1½ åren, detta har jag ju påtalat hela tiden! så hon ville ha en extra vikt och längd på honom så fort som möjligt!
Men veckan har också bjudit på oväntade men finfina nyheter, detta ser vi verkligen fram emot - mysigt!!!!!

Fredagen bjöd på lite massage, hade visst rätt mycket knutor både i rygg och axlar/nacke, som hon försökte trycka väck, fick inte väck allt utan får återkomma om tre veckor :) kan ju säga att jag var aningens mör efteråt!
Det blev en lugn fredagkväll, mys med barnen! Sovmorgon lördag morgon samt en tur till ica maxi för att fylla på i kylen/frysen här hemma - och så ett halvhjärtat försök till att skriva den här informationsbroschyren.

Idag har jag jobbat 7-10, eftersom Cassandra har kompis Märtha hemma så är här rätt livat och jag har liiite problem med koncentrationen! Nu ska jag i alla fall sätta fart så jag kan dra iväg till friskis i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar