fredag 6 januari 2012

Det här kommer att bli ett riktigt bra år!

2011 var ett otroligt händelserikt och hektiskt år, började på högskolan, jobb hela sommaren, plugg och praktik hela hösten. Praktiken var otroligt lärorik, inte alla som får chans till en sån erfarenhet - MEN att kombinera studier praktik och familj tog rejält på krafterna. Kan känna lite oro över kommande höstterminer då vi ska vara ute 20 veckor på praktik, i höstas var det bara 8. Tanken var ju att jag nu i januari skulle komma iväg på semester med en god vän, teneriffa skulle vi till. Nu visade det sig att denna goda? vän inte var just det och av fortfarande oklara skäl ställdes resan in. Men vet ni vad? det är skönt att jag fått se rätt sida av henne, och slippa ifrån såna energislukande människor, har varken tid lust eller energi med såna!!!
Istället kommer jag att ge mig av till karlskrona i början av februari för en helg med en god vän som också är ssk-studerande, lite shopping, härliga promenader och god mat! En riktigt avslappnande helg som jag verkligen ser fram emot!

Våren ser jag fram emot, en del spännande kurser, kanske en liten tur till lalandia med barnen hade varit skoj!

Semestervikariat på csk, intensiven där jag gjorde min praktik sökte jag i måndags. Då det inte var möjligt att välja avdelning där man ville arbeta bestämde jag mig för att i tisdags ringa avdelningschefen för att kolla detta - vi hade diskuterat semestervikariat redan under min praktik. Hon ville att jag skulle komma in på ett samtal redan dagen efter, och så skulle de leta rätt på min ansökan. Anatomiskt felkonstruerad som jag ju är - har jag ju nerverna på utsidan :) Var väldigt nervös inför intervjun men chefen och iva-sköterskan jag pratade med var jättegulliga, och det kändes som att de redan hade bestämt sig. En liten kommentar om att man faktiskt inte behöver kunna/lära sig allt, och att släppa de - enligt dom för hårda kraven jag har på mig själv fick jag också :) I torsdags morse kvart över 8 på morgonen ringer chefen och berättar att dom inte fått tag i alla referenser men att dom inte bryr sig om det heller, utan att hon tyckte det kändes så bra på samtalet att de ville anställa mig direkt!! Så den 11 Juni börjar jag arbeta på iva, det är en otrolig chans för mig att utvecklas och att lära, är så glad!!!!!

Efter det samtalet kan jag säga att jag inte kände mig så jättemotiverad att plugga, vilket resulterade i att jag fick sitta och läsa till sent i gårkväll, en hel bok om kommunikationsteorier. Nu ska jag ta tag i pluggandet och skriva en essä om denna bok, samt läsa en hermaneutisk studie om sjuksköterskans möte med svårt sjuka patienter...200 sidor...vet ju vad jag ska göra idag i alla fall! Först blir det i alla fall långpromenad i det vackra vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar