onsdag 29 februari 2012

Liten uppdatering!

Nu är ju som sagt tentaveckan över - med blandade resultat!
Kände mig helsäker på läkemedelsberäkningen, kunde allt kvällen innan - inga tentanerver att tala om heller på onsdagsmorgonen. Får tentan framför mig och börjar räkna - när jag kommer till spädningarna blir det helt tomt i huvudet, löser den första uppgiften men den andra kan jag inte för mitt liv komma på hur jag ska räkna ut - fastän jag kunde detta jättebra dagen innan. Satt kvar nästan hela tiden men kunde inte lösa det....
Allt annat hade jag rätt på, och det är ju så med beräkningstentorna att det ska vara 100% rätt för ett G.
Kan ju inte säga att det var någon angenäm känsla - att misslyckas. Första gången jag kuggar i nått - känns som ett stort misslyckande och jag kände mig otroligt dum. Det är väl inte så ovanligt att man kuggar på dessa tentorna - det räcker ju med ett litet slarvfel, MEN jag kuggar ju aldrig! Får godkänt i allt, och kan man få VG så får jag ju det.
Jaja, det värsta av allt var ju att vi hade en tenta till två dagar senare, tappade sugen helt!
På torsdagen träffades jag Sophia och Anna hos Sophia i Barsebäck (1,5 timme hemifrån) och gick igenom sinnesorganen med sjukdomar - kul hade vi och det kändes bra mycket bättre efteråt! Körde direkt från en heldag med plugg till torsdagens basgympa - halvhjärtat tog jag mig igenom den, tog en snabb veckohandling på maxi och körde hemåt. 20:15 klev jag innanför dörren hemma med en blixtrande huvudvärk, kastade i mig lite mat och la mig för att läsa på det sista, och vaknade vid elva i boken ;) kände att nu får det räcka och somnade om!
Tentan dan därpå gick rätt bra, är helt säker på ett G, tror det blev ett VG tilloch med...men det får tiden utvisa! Kände mig rätt nöjd, MEN jag hade kunnat göra bättre ifrån mig.

Nu sitter jag här i alla fall, renskriver och försöker få undan allt från tidigare kurser, igår hade vi genomgång av höstens praktik - så det måste jag också gå igenom, och lämna önskemål om vart jag vill vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar