måndag 6 februari 2012

Haft en riktigt skön helg!

Borta bra men hemma bäst säger dom, kan nog stämma :)
Har haft en riktigt härlig helg, känner mig utvilad och redo att ta nya tag - har tankat på mer tålamod också! :)
Lördagkvällen bjöd som sagt på tacokväll, efter melodifestivalen blev det en drink på stan, sletna som vi var blev det ingen långvarig barrunda utan vi vandrade hemåt och kröp i säng i stället. Efter en god natts sömn med sovmorgon :) packade jag ihop mig och begav mig hemåt. Hemresan var ingen höjdare, nästan 2 timmar lång resa - i ett kylskåp, kändes det som i alla fall, värmen funkade inte så jag satt fullt påklädd med jacka, mössa, två halsdukar och vantar och huttrade.
Väl hemma hade det kommit massor med snö, blev hämtad på stationen - hem och äta, presenter till familjen och iväg med jessica till friskis! Cassandra hängde också med men höll sig i lekrummet. Rätt korkat att träna förkyld när man har astma - kan ju säga att jag tog det rätt så nätt!

Idag har jag haft självstudier, skrivit lite på essän som ska vara inne imorgon, och så ett besök på företagshälsovården i stan - inför semestervik på csk. Trodde ett tag att jag skulle bli snuvad på mitt vik då sköterskan inte trodde det var så lämpligt för mig att vara på IVA med min astma - med tanke på syrgas och sånt dom har där (förstår inte själv varför det skulle påverka, var där i 8 veckor på VFU utan att jag märkte nått) Så hon gick i alla fall och frågade läkaren som inte trodde det skulle vara några problem utan trodde att det skulle gå bra, dock ville de att jag skulle vara medveten om att de ville informera min chef om min astma.
Vaccination blev det med, hepatit B nummer ett, nästa om en månad och den tredje och sista om ett halvår. Efter att ha fått godkänt som semestervikarie ;) begav jag mig hemåt för att hämta barn, läxläsning, bibliotek och scouter med Benjamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar