söndag 26 augusti 2012

Sommaren på csk


har nu nått sitt slut, och det med blandade känslor, trots allt har det varit 11 mycket lärorika veckor. Å andra sidan har jag aldrig nånsin varit med om nått liknande - så mycket skitsnack, gnäll, falska människor och nedlåtande attityder det finns, samlade på en och samma avdelning, icke att förglömma alla de gånger man blivit dumförklarad och nedtryckt - utan anledning. Tydligen tror vissa att det är okej att ha ett sådant bemötande mot människor bara för att man arbetar med intensivvård...så istället för att ha gått igenom den här sommaren och känna sig nöjd med att faktiskt ha klarat av arbetet alldeles utmärkt,  känner jag mig bara helt tom, förbannad och till viss del ångrar jag att jag tog semestervikariatet. För visst var jag medveten om hur det var på avdelningen, men inte i min vildaste fantasi kunde jag ana att det skulle bli så här.
Trots att jag egentligen inte alls kände för att bjuda de här människorna på fika när jag slutade så fanns det ju faktiskt de som var mycket trevliga också. Så jag bakade macarons för första gången - de blev supergoda och mycket uppskattade på jobbet - lillasyster Hanna får ta på sig en del av äran som hjälpte med tips och recept!
Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar: