fredag 1 juni 2012

Ibland är faktiskt livet riktigt jäkla orättvist!!!!

För en vecka sedan fick Benjamin veta att bästa kompisen ska flytta till småland, igår följde han med hem efter skolan för att leka en sista gång, de flyttar nu på morgonen idag. De hade jättekul, men tiden gick nog alldeles för fort - när jag skjutsade hem kompisen och han säger, hej då Benny, nu ses vi kanske aldrig mer, var det nog droppen som fick bägaren att rinna över. Benjamin bröt ihop och låg i min famn på soffan och grät större delen av kvällen - mamma det gör så ont i mig, sa han.
Ja vad säger man? vad gör man - man kan inte göra nått för att det ska bli bättre. Kanske är det sånt man ska gå igenom här i livet, vad vet jag. Men suger gör det, det vet jag - att stå maktlös bredvid utan att kunna hjälpa - det svider ordentligt i mammahjärtat!

3 kommentarer:

  1. Hu, jag blir alldeles ledsen! Att våra små ska behöva uppleva sån sorg som gör så ont, ont i hjärtat..Ni får planera in att åka och hälsa på i sommar! <3

    SvaraRadera
  2. Ja det är hemskt, men antagligen oundvikligt, hade man kunnat bära det jobbiga åt dem hade man gjort det utan att blinka...

    SvaraRadera
  3. stackars stackars lille benjamin. Nu måste vi se till att ha extra roligt när ni kommer hit. Pussa på honom från oss!

    SvaraRadera