torsdag 2 juni 2011

Fy för igår!!

Igår var det grupptenta i farmakologi, för det första fick vi inte själva välja vem vi skulle jobba med, utan läraren delade in oss 3 och 3. Vi trodde inte tentan skulle vara så farlig, man ack så fel vi hade!! vi satt i ren panik i 5 timmar utan vare sig kissepaus eller mat, då hade vi inte hunnit färdigt! Dels var det allmänna frågor om farmakologi, dels skulle vi kolla upp två olika läkemedel på fass.se, detta skulle sedan disskuteras, vridas och vändas på, kan ju säga att när jag körde hem igår hade jag så ont i huvet så jag var nära att kräkas! efter denna hemska tenta, fick alla en annan grupps tenta och skulle då rätta denna och kommentera, våran rättning ska också betygssättas. Alltså, rena pesten!!! tycker att vi gjorde ett bra jobb, vi fick med det viktigaste och lite till :)  kom i samma grupp som anneli och david, kan ju säga att det blev många goa skratt under dagen!

Väl hemkommen från skolan hade jimmy hämtat barnen och vi körde och köpte virke till takstolar, stolpar till verandan, hann med en liten sväng införbi willys och macdonalds också!

Klockan halv nio i morse ringde svärfar på dörren, så nu är bygget i full gång, jag håller mig till tvätt/städ/baka bröd/passa barn och serva med mat och kaffe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar