torsdag 12 augusti 2010

Härlig dag!

Det har varit en mycket jobbig vecka, men det känns som det börjar ljusna nu!  Vackert väder har vi haft, så efter lite städning drog vi iväg till Hanaskog för ett bad, Benjamin hade en kompis med sig, mycket skönt var det, och kanske sommarens sista dopp...

Vårdbidragsansökan har jag äntligen fått ivägskickad, har tänkt fixa det sedan Benjamin fick diagnoserna i Mars, men det har inte blivit av. Det är ju inte det lättaste att fylla i den heller så jag var in till försäkringskassan igår, men de var totalt ointresserade av att hjälpa till. Bara att hoppas att jag fått med allt så jag inte behöver komplettera massa sen.

Försäkringsbolaget har äntligen fått tummen ur, och skickat pengar, en helt okej summa faktiskt, det täcker inte allt, men det mesta i alla fall. Så imorgon drar vi iväg till väla för lite shopping, jag, Jimmy och Cassandra, Benjamin ringde till farmor i förmiddags och bad henne vara barnvakt till honom och Gabriel, de var inte alls så intresserade av att följa med. Det kan ju vara skönt för Cassandra också, att få lite egentid.

Nästa dilemma här hemma är val av fritidsaktivitet till Cassie. Vi vill att hon ska börja på simskola, Benjamin har ju också gått på simskolan innan. Tycker det är mycket bra att de lär sig simma. Och så vill hon gå på gymnastik på måndagkvällar....Men inte nog med det, nu vill hon börja rida också! Vi tycker väl att det räcker med två aktiviteter i veckan, men vill hon prova så ska hon klart få göra det. Så på söndag blir det besök på ridskolan (kul för mig som är hyperallergisk) nästa helg inskrivning på simskolan, sen dröjer det väl en 2 veckor innan allt drar igång!
Det är ju bättre att hon provar fler aktiviteter nu när hon går på dagis för att se vad hon vill göra, för när hon sen börjar i skolan lär hon inte orka med så mycket.

1 kommentar:

  1. haha, lycka till med allergin! Hoppas cassie gillar hästarna!
    /Jessica

    SvaraRadera