onsdag 28 september 2011

Nu är jag äntligen igång!!

Igår var det premiär för styrketräningen på friskis och svettis, riktigt skönt var det! Kan ju dock inte påstå att det är lika skönt idag...har en grym träningsvärk i lår, armar och mage, men lite ska det ju kännas!
Ikväll blir det den vanliga onsdagspromenaden med jessica, ca en mil brukar det bli, det känns så skönt efteråt!
Nu siktar jag på två dagars styrketräning, och onsdagspromenad varje vecka, sen när finaste vännen Anneli fått tummen ur och skaffat träningskort ska jag köra lite pass också, om tiden räcker till! :)
Är i alla fall mycket nöjd så här långt, på ca 3-4 veckor har jag med endast ändringar i matvanorna gått ner 4 kilo!!! Ännu bättre blir det nu när jag kommer igång med träning också.

Förra veckan tog jag tag i min eländiga mage och gick till doktorn! Laktosintolerans tyckte han det var solklart att jag har, 7 rör blod tog dom också för att utesluta annat, gluten och inflammatoriska tarmsjukdomar. Nått fel är det i alla fall på den, skönt att ha tagit tag i det nu!

Benjamin har också fått hem sin timstock, den kan man väl förklara som en slags timer, den är inte större än en mobiltelefon, man ställer in den på önskat antal minuter, och så räknar den ned med små lampor - en lampa per minut slocknar och när tiden är ute piper den. Den funkar kanon här hemma med läxläsning, det blir lättare för honom att se hur lång tid det tar, eftersom han har problem med tidsuppfattning. Han har även haft den med i skolan och detta funkar med kanon, är det t.ex. 20 minuter kvar till rast och dom ska jobba den tiden i matteboken tycker han att dessa 20 minuterna inte känns lika långa som dom gjorde innan timstocken och han jobbar på bra!

Nähä, nu är snart barnen hemma från orientering och det är dags för mig att dra på joggingskor och reflexväst, huu vad mörkt det blir snabbt på kvällarna! Efter detta en stor kopp te och så måste caset om diabetes till på fredag göras färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar