tisdag 29 mars 2011

den här kursen...

kommer bli min död! Har ju som sagt börjat plugga, läser alltså sjuksköterskeprogrammet på högskolan i kristianstad. Trivs verkligen jättebra på alla sätt och vis, MEN den här kursen är inget annat än korvstoppning! så mycket att lära sig på så kort tid, den här veckan har jag föreläsning om hjärtat/cirkulation/blodet/immunologi/respirationssystemet, ca. 120 sidor att läsa in, på en vecka. Även om man lär sig allt detta nu, hur länge sitter det??!! Vid middagsbordet idag pratade vi om dagen som varit, och Benjamin undrar om jag gjort nått intressant idag, ja sa jag, vi har haft föreläsning om cirkulationssystemet i 6 timmar, och han utbrister, MEN OFTA, vem orkar sitta och lyssna så länge. Ja du Benjamin precis vad jag undrar...
Väl hemma blev det städning/bakning, har hemstudier imorgon, men tar en välförtjänt paus på eftermiddagen då Anneli och tjejerna kommer på fika, mysigt! Nu ska Benjamin i säng och anteckningar från dagens föreläsning ska renskrivas, ska försöka klämma in lite Desperate housewifes också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar